2022年8月6日(土)午前10:00〜12:00(JST,米国中部標準時では8月5日金曜日20:00-22:00) ,恒例のリユニオンパーティに代わるイベントとして,昨年2021年に続いてZoomによるオンラインでリユニオンミーティングを行います.

On Saturday, August 6, 2022, from 10:00 a.m. to 12:00 p.m. JST (Friday, August 5, from 8:00 p.m. to 10:00 p.m. CST), we will hold a Reunion Meeting via Zoom as an alternative event to our annual Reunion Party.

ここをクリックして申込み

Click here for application form

世界・国内各地で活躍されている皆さんが,コロナ禍下3年目の夏を迎えてどのように過ごしているか,お互いに知ることができる良い機会です.例年参集できなかった遠方や海外の皆さんをはじめ,元奨学生の皆さんにはぜひともご参集いただければと思います.

This will be a good opportunity to get to know each other and to see how people around the world and in Japan are spending their time under the Corona Disaster. We hope that all former scholars, as well as those who were unable to attend in previous years, will be able to attend.

限られた時間の中でより多くの方と懇談ができるよう,基調講演に代わって参加者の皆さんにはリレー形式でショートトーク(1分半〜最大2分の近況紹介)を行っていただいた後,ランダムに振り分けられるブレイクアウトルームに分かれて懇談を行い,懇談中は自由にブレイクアウトルームを移動できるようにします.奨学生の方,同期の方,同じ学部の方等,時間内は知り合いの方を見つけて自由に移動して懇談することができます.

In order to meet with as many people as possible in the limited time available, participants will give short talks (1 to 2 minutes maximum) in a relay format as time permits, and then break into breakout rooms randomly assigned to each participant. Participants will then be divided into breakout rooms, where they will be able to move freely from one room to another during the discussion. During the meeting, participants will be able to freely move around the breakout rooms to find people they know, such as scholarship recipients, classmates, or people in the same department.

参加申し込みは,以下の参加申し込み先にリンクが記載されたGoogleフォームに必要事項をご入力してください.当日までに参加/不参加を変更される場合,繰り返し本フォームで変更することができます.

To register, please fill out this form. If you wish to change your participation/non-participation before the day of the meeting, you can do so repeatedly using this form.

Japan Illini Club Reunion Meeting OnLine 2022

  • 日 時:2022年8月6日(土)午前10:00-12:00 (日本時間)
  • ※米国中部標準時では8月5日(金)20:00-22:00
  • 参加費:無料
  • 参加申し込み先:ここをクリック Click here for application form
  • 場 所:Zoom ※ URLは申込みフォーム送信後に自動的に発信されます
  • Date :Aug. 6th (Sat), 10:00-12:00 JST
  • * Aug. 5th (Fri) 20:00-22:00 CST, please check your local time.
  • Admission: free
  • Please fill up the form to registerClick here for application form
  • Online:Zoom URL will be sent to you automatically after you will fill up the registration form
  • ※申し込み完了後,ZoomのURLが送信されます.万が一10分程しても送信されない場合は,メールアドレスの入力が間違っている可能性が高いと思われます.その場合は,再度メールアドレスを確認の上お申し込みください.
  • ◯当日までにZoomの動作確認を行ってください(いつでもできます)→ここでテストできます  
  • ◯必ず最新のZoomがインストールされていることを確認してください.  
 
プログラム ※プログラムの内容は当日までに変更となる場合があります
  • 09:50- 接続受付 (開始時間まで待機)
  • 10:00- 開会挨拶 (古市 会長)
  • 10:05- 参加者リレートーク 順番:理事→イリノイ大学教職員→奨学生OB/OG→会員(学部/地域等の順)
  • 11:00- ブレイクアウトセッション(懇談) 初期割当はランダム,その後各自自由に移動可
  • 11:45- まとめセッション (いくつかのブレイクアウトルームから,懇談結果等を報告)
  • 11:55- 閉会挨拶(矢部 副会長)
  • 12:00- 閉会の後,12:30まで個別にブレイクアウトで懇談可
  • 09:50- Reception desk for connection (Wait until the start time)
  • 10:00- Opening remarks (by Mr. Furuichi, Chairman
  • 10:05- Relay talk by participants (Order: Board members → University of Illinois faculty/staff → Scholar alumni → Members (in order of department/region, etc.))
  • 11:00- Breakout Sessions (Initial assignments will be made at random; participants will be free to move around afterwards)
  • 11:45- Summary Session  Reports on the results of the discussions from several breakout rooms
  • 11:55- Closing remarks by Vice President Yabe
  • 12:00- After the closing session, breakout sessions will be held individually until 12:30.
Reunion Meeting 2011 (July 31th, 2021)